13-07-06

Desmosedici RR komt




































Hij komt ! En dan hebben we het niet over die oude baardaap op z’n stoomboot, maar over de Ducati Desmosedici RR.
Dat wordt de wegvariant van Ducati’s MotoGP-wapen.
De motor is immers direct afgeleid van de Desmosedici GP6 waarmee wordt rondgereden in het WK MotoGP.
Ducati heeft dan ook zo dicht mogelijk tegen het originele concept van de MotoGP-machine aangeleund.
Uiteindelijk zullen er zo'n 400 Desmosedici RR's gebouwd worden en het hoeft niet gezegd dat het enkel voor welgestelde kopers weggelegd zal zijn om te proeven van deze experience.
En met meer dan 200 pk moet die experience in elk geval uniek zijn.
De motor wordt geleverd met een 102dB uitlaat en aparte ECU voor "full power".
Er zijn twee kleuren beschikbaar: de 'gewone versie' is in GP-rood gekleurd en heeft een witte nummerbord op de kont.
De Team Version is ook rood, maar heeft heeft zoals de GP-racers een witte streep op de kuip.
Ducati heeft toch al enige technische gegevens gegeven :

Motor Desmosedici RR
- 200+ pk met raceuitlaat (geleverd samen met de motor)
- 989cc L-Four blok met Twin Pulse configuratie (zuigers aangrenzende cilinders gekoppeld)
- desmodromische kleppenbediening met 16 titanium kleppen
- micojet benzineinjectie
- tandwielaangedreven dubbele bovenliggende nokkenassen
- titanium drijfstangen
- cassette versnellingsbak (apart uitneembaar en eventueel afstelbaar)
- gegoten carterhelften
- magnesium motorcover
- 4 in 2 in 1 uitlaat
- droge slipperkoppeling

Chassis
- hybride vakwerkframe
- carbon zit
- Ohlins FG353 43mm voorvork met gescheiden luchtkamer
- Ohlins achterveer met GP6-link en geometrie
- Radiale Brembo 'monoblock' remklauw
- gegoten Marchesini magnesium wielen
- lichtgewicht, multifunctioneel dashboard
- aluminium tank
- carbon kuipdelen

18:31 Gepost door PABLOXXX in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.